- Nowości
-
add
remove
Biżuteria
- add remove Guess
- add remove NOMINATION
- add remove Stal Chirurgiczna
- add remove Kamienie naturalne
- add remove PERŁY
- add remove Bransoletki
- Broszki
- add remove Kolczyki
- add remove Komplety
- add remove Łańcuszki
- add remove Naszyjniki
- add remove Pierścionki
- add remove Zawieszki
- add remove Brylanty
- Spinki do Mankietów
- add remove Kolekcja KolorLOVE
- add remove Kolekcja Celebrytek
- add remove Kolekcja Królewska
- add remove Kolekcja Ślubna
- OUTLET
- Promocje
- Blog
Kategorie blogów
Najnowsze posty na blogu
Szukaj w blogu
Archiwum bloga
Powoli staje się coraz bardziej zauważalny przesyt markami sieciowymi i globalnie dostępnym towarem, który te marki oferują. A my coraz bardziej chcemy czuć się wyjątkowe i dążymy do tego, by wyrażać własną tożsamość w wyglądzie na swój sposób. Firmy, którym udało się wyłapać te kulturowo-społeczne zmiany, są wygrane w pogoni za klientem. Może właśnie w ten sposób tłumaczy się ich coraz bardziej rosnącą popularność? Bo oferują nam możliwość bycia bardziej oryginalnym? Uzależniają? W odpowiedzi na te pytania przyjrzyjmy się bliżej biżuterii spersonalizowanej…
Czym jest Biżuteria spersonalizowana?
Odpowiedź na to pytanie jest nieco bardziej złożona, niż pojęcie grawerunku, gdzie podstawą jest bransoletka srebrna z blaszką na grawer lub naszyjnik typu celebrytka z imieniem. Usługi te dostępne są w przypadku kupienia gotowej sztuki biżuterii lub zamówienia modelu wg własnego projektu u złotnika.
Zagadnienie biżuterii spersonalizowanej rozrasta się jednak i obecnie zahacza już o jej kolekcjonerskie kompletowanie. Ogromną popularność świętują firmy, które proponują klientom kupno oddzielnie bazy i pojedynczych elementów z kolekcji tematycznych do łączenia we własne, unikatowe zestawy. I w ten sposób możemy zakupić np. koralik z flagą, symbolem zawodu, ulubionym kamieniem o znaczeniu magicznym lub z postacią z kreskówki czy znakiem zodiaku. W ofercie są też symbole podkreślające ważne wydarzenie w życiu jakim jest ślub czy narodziny dziecka. Zakupione pojedynczo moduły doczepiamy najczęściej do bransoletki, która jest zapisem naszej indywidualnej, oryginalnej historii.
Plusem takiego kompletowania jest z pewnością wrażenie dostępności cenowej, ponieważ rozkładanie średniej wielkości kwot w czasie nie jest tak szokujące jak jednorazowy zakup całości. A możliwości wyboru jest wiele – elementy stalowe, złote, pozłacane, z kamieniami szlachetnymi, cyrkoniami, emalią, formy płaskie i wiszące. Same motywy tematyczne możemy znaleźć w kilku wersjach do wyboru. Jest to też świetny pomysł na prezent dla osoby, która je zbiera. Do pioniera takiej sprzedaży w Polsce, Pandory, dołączyły na rynku takie firmy jak np. Nomination oraz Melano, których biżuterię zakupić można w wyselekcjonowanych punktach.
Brylanty jako biżuteria spersonalizowana
Na stronach internetowych większości marek jubilerskich biżuteria z brylantami i kamieniami szlachetnymi, szczególnie pierścionki, powstają na specjalne zamówienie klienta zgodnie z wytycznymi jakie kupujący przekaże w formularzu. Decyduje się on wtedy na model, wielkość i rodzaj kamieni do niego proponowanych, konkretny jego rozmiar oraz kolor złota. W związku z tak dużą liczbą elementów do określenia istnieje minimalne prawdopodobieństwo trafienia w gust i potrzeby innego klienta. Dlatego też sklepy uznają taką biżuterię za spersonalizowaną, czyli w tym znaczeniu robioną na specjalne zamówienie, a więc nie podlegającą zwrotowi.
Czy warto kupować biżuterię spersonalizowaną?
Tak, jeśli wartość mają dla nas pamiątki, będące świadectwem ważnych w naszym życiu wydarzeń. Taka jest właśnie idea grawerowania dat lub imion na obrączkach ślubnych czy pamiątkach chrztu świętego ze srebra. Biżuteria taka nie jest pierwszym lepszym elementem zdobniczym ale świadczy o naszym stylu i jest zapisem naszej własnej historii, dlatego też zdobyła uznanie wielu pasjonatów. Estetycznie ciekawa i oryginalna w formie zwraca uwagę i „robi robotę” dla wielu stylizacji. Sama jej wartość jest względna, ponieważ wiadomo, że ani w biżuterię srebrną ani stalową nie inwestujemy z zamiarem osiągnięcia zysku, zaś złoto wykorzystuje się tylko w małych elementach zdobniczych.